Vardagen har återfunnits och hösten är här

Foto, Livet, Mat / Permalink / 0

Nu har skolan och livet tagit fart igen.
Det är otroligt roligt att vara tillbaka i skolbänken med alla vänner.
Vi kommer att få lära oss jättemycket och jag trivs verkligen.
Den senaste tiden har min matlagning tagit fart igen.

Vi har även börjat med kursen matoperationer 2. Förra veckans tema var för min del rotfrukter och jag lagade en smaktallrik med olika rotfrukter som huvudinnehåll. De andra hade tomat, potatis och lök!

Jag har även försökt fixa lite här hemma! Känns som att jag inte alls varit här i sommar så nu när hösten tagit fart har jag börjat dekorera. Har pysslat och fejat. Just nu står en rönnbärsgele på spisen.
Jag har dessutom fått upp ögonen för vegetarisk mat, främst ur miljösynpunkt.
Vi läser mycket i skolan om hur illa miljön far av köttindustrin och jag har helt enkelt varit sugen på att laga vegetarisk mat och se om man verkligen behöver kött helatiden.
Nedan är två bilder på vegetarisk mat jag lagat senaste veckan. Indisk linsgryta och naanbröd och risotto!

För några dagar sedan var jag och Jannika på en kortare utflykt till ett av utkikstornen i jomala! Riktigt fint att få gå i lite berg och skog och njuta av en kopp kaffe.

Liknande inlägg

Till top