Praktik, växter och promenad

Praktiken går bra, går vid sidan av största delen av tiden. Lär mig mycket men samtidigt frustrerande att vara bredvid utan egentliga befogenheter.

Hinner iaktta mycket, igår tänkte jag på hur hovmästarens roll på restaurangen ser ut.
Den kan nästan liknas med att vara en mamma.
Hovmästaren är den som löser alla problem som dyker upp, har svar på alla frågor och ser till att alla känner sig sedda.
Hovmästaren är den som skall hjälpa alla men ändå göra sitt eget, kontrollera att allt blir gjort och att gästerna och personalen mår bra!

Känns som en mamma som skall låta alla barn packa sin egen strandväska, men ändå packa allt det som glöms. 
Man skall ha koll på barn, matsäck, känslor och logistik.

Något jag verkligen tar med mig från Radisson är : kontrollera, kontrollera, kontrollera! Allt man vill att skall bli gjort skall man fördela till andra, och sedan följa upp.

Här är några bilder från min promenad runt Riverside.



Liknande inlägg

Till top