Nytt år nya möjligheter

Familj, Livet, Mat / Permalink / 0
Det har gått länge sen sist, måste verkligen bli bättre på att uppdatera.
Julen var mysig, nyår lyckat och nu blickar jag framåt och längtar efter sommar.
Vi har bokat en resa till Vietnam i april, behöver verkligen lite solljus nu. 
Längtar efter att pynta balkongen och kunna sitta ute i våran lilla oas full med växter.

Får bli ett inlägg med massa bilder för att summera föregående månader.
Vi börjar med julledigheten i Norrland.





Det var riktigt härligt att få umgås med familjen, se lite snö och bara ta det lugnt.
Nyår spenderade jag hemma i Göteborg, även det en lyckad tillställning med fina vänner.


Mycket av vardagen går åt till att plugga på sommelier utbildningen, och hur mycket jag än pluggar så känns det som att man aldrig lär sig något.
Evighetsprojekt, men börjar känna att jag har övergripande koll nu. Shoppar lite väl mycket vin på systembolagets beställningssortiment, fyller upp hyllorna här hemma men känns som att man aldrig hinner smaka på dem.

Nästa vecka skall vi ha prov, så det blir spännande att se hur mycket man kan och hur mycket man inte har koll på inför det riktiga slutprovet.
Kartorna är jag mest nervös över! 
Annars då? Jo en del restaurangbesök har det blivit och en hel del jobb! Januari har överraskat med mycket mer gäster och evenemang än man kunde trott! 



Lediga helgen spenderades hos Alfreds föräldrar, lagade mat och tog det lugnt. 


Det var väl det som jag hunnit med sen sist! Skall verkligen försöka bli bättre på att uppdatera nu mot våren! 

Liknande inlägg

Till top